FAQ

Här hittar du svaren på de mest ställda frågorna. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att kontakta oss på info@ooaki.se!

Hur lång är leveranstiden?
Efter att din klädsel har kommit till vår fabrik tar det ca 4 veckor.

Hur mycket kostar en ny soffklädsel?
Priset varierar beroende på storlek och design på soffan, samt vilket tyg du väljer. 

Går det att beställa hem tygprover?
Ja, vi kan skicka hem prover på de tyger du är intresserad av.

Vad har ni för öppettider?
Det går bra att ringa eller mejla oss för att boka tid.

Levererar ni över hela Sverige?
Ja, vi samarbetar med fraktbolaget UPS. De hämtar upp originalklädseln hos dig som kund oavsett vilken ort i Sverige du bor i. De levererar även den nya klädseln till valfri adress inom Sverige. 

Hur många tyger finns det att välja mellan?
I vårt sortiment ingår ca 500 tyger. 

Går det att byta klädsel på alla soffor?
Nej, soffklädseln måste vara helt avtagbar på både dynor och stomme för att vi ska kunna sy upp en ny klädsel till dig. Är det bara klädseln på dynorna till din soffa som är avtagbar men inte stommen kan vi endast sy upp en ny klädsel till dynorna. 

Har ni ekologiska tyger?
Ja, våra leverantörer erbjuder ett stort urval av ekologiska tyger.

Gör ni annat är bara soffklädslar?
Utöver sömnad av soffklädslar erbjuder vi också utbyte av stoppning samt övrig sömnad inom textilinredning; gardiner, hissgardiner, sängkappor och sängöverkast etc. Vi tillverkar också skräddarsydda soffor och sänggavlar. Kontakta oss gärna för mer information. 

Går tygerna att maskintvätta?
Information om våra tyger och deras tvättråd hittar du här

Kan ni sy upp ett överdrag om jag tillhandahåller tyget?
Ja, men vi tar då ut en extra avgift och fraktkostnader. 

Om jag bara vill byta ut ett slitet överdrag på en soffdyna, går det?
Ja, vi kan tillverka ett nytt överdrag, men det är viktigt att du vet vilket tyg den övriga soffan är klädd i. 

Jag fick precis tillbaka min soffklädsel men emballaget är trasigt, vad ska jag göra då? 
Det är viktigt att du snarast möjligt kontaktar oss via mail med bilder på hur emballaget ser ut. Du ska även be fraktbolaget dokumentera skadan. 

Vad finns det för betalningsmetoder? Är det möjligt att delbetala?
Du kan betala direkt med kort i vårt showroom, vill du hellre betala i din egen takt samarbetar vi med Klarna. 

Vad händer om jag inte är nöjd med min nya soffklädsel?
Om du inte är nöjd ska du kontakta oss snarast möjligt och beskriva vad det är du inte är nöjd med. Vi återkommer därefter med förslag på lösning. 

Hur skickar jag in min gamla klädsel?
Du packar ner din gamla klädsel i ett lämpligt emballage och försluter paketet. Försök att få paketet så litet som möjligt. Därefter mailar du oss och anger paketets mått (bredd x höjd x djup). Efter att vi mottagit ditt mail återkommer vi med en fraktsedel. Sedan kontaktar du fraktbolaget och bokar upphämtning när det passar dig, det är också möjligt att lämna paketet hos närmaste ombud. 

Vad finns det för garantier?
Kontakta oss för information gällande våra garantier.